" متطلبات تطبيق إدارة الجودة التسويقية داخل الاتحاد المصري لكرة اليد "
استهدف البحث وضع وضع تصور مقترح لتطبيق إدارة الجودة التسويقية داخل الاتحاد المصري لكرة اليد، واستخدم الباحث المنهج الوصفي، وكان الاستبيان من أهم أدوات جمع البيانات، تم اختيار عينة البحث بالطريقة العمدية العشوائية من الإدارة العليا بالاتحاد المصري لكرة اليد وبلغ عددهم(40) فرد، ومن المستفيدين وبلغ عددهم(150) فرد ، وكانت أهم النتائج تطبق إدارة الجودة التسويقية من وجهة نظر الإدارة العليا داخل الاتحاد المصري لكرة اليد بنسبة(75%)، أما المستفيدين يروا أن إدارة الجودة التسويقية تطبق داخل الاتحاد المصري لكرة اليد بنسبة(55%)، التوصل إلي التصور المقترح لتطبيق إدارة الجودة التسويقية داخل الاتحاد المصري لكرة اليد.
"Requirements of the Application of Marketing Quality Management within the Egyptian Handball Federation"
the research aims to develop a proposed scenario for the application of marketing quality management within the Egyptian handball federation. The researcher has used the descriptive method and the questionnaire was one of the most important data collection tools. The sample was selected in intentional random manner by the senior management of the Egyptian Handball Federation, who were 40 persons and the beneficiaries were 150 persons. The implementation of marketing quality management from the point of view of the senior management within the Egyptian Handball Federation was from the most important results with a percentage of 75%, while the beneficiaries see that the quality management of marketing applied within the Egyptian handball Federation with a percentage of 55 % and reaching the proposed scenario for the application of marketing quality management within the Egyptian Handball Federation.